mercredi 21 août 2019

how to update pivot table which has more than 1 pivot column

I have 3 tables; periode, santri, and periode_santri(pivot table). I got trouble when I wanted to update it, because I've more than one column pivot

My controller is like this:

public function editangka(Request $request, $id)
    {
        $santri = Santri::find($id);
        $santri->periode()->UpdateExistingPivot($request->pk,
            ['kbm_h' => $request->value],
            ['kbm_i' => $request->value],
            ['kbm_a' => $request->value],
            ['kbm_t' => $request->value],
            ['kbm_s' => $request->value],
            ['kbm_ct_ss' => $request->value],
            ['kbm_jum_sam' => $request->value],
            ['kbm_min' => $request->value],
            ['kgt_h' => $request->value],
            ['kgt_i' => $request->value],
            ['kgt_a3_a5' => $request->value],
            ['kgt_a4_a6' => $request->value],
            ['kgt_d3' => $request->value],
            ['kgt_a8' => $request->value],
            ['kgt_t' => $request->value],
            ['kgt_nomin' => $request->value],
            ['kgt_jum_sam' => $request->value],
            ['kgt_min' => $request->value],
            ['pkt_yes' => $request->value],
            ['pkt_no' => $request->value],
            ['pkt_total' => $request->value],
            ['pkt_min' => $request->value],
            ['pu_kode' => $request->value],
            ['pu_min' => $request->value],
            ['tot_min_kbm' => $request->value],
            ['tot_min_kgt' => $request->value],
            ['tot_min_pkt' => $request->value],
            ['tot_min_pu' => $request->value],
            ['saldo_poin' => $request->value],
            ['ket' => $request->value]
        );
    }
}



from Newest questions tagged laravel-5 - Stack Overflow https://ift.tt/2ZjFQ6N
via IFTTT

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire